Dagens Recept!

Currykyckling med broccoli, potatis, lökringar och champinion sås.




Ingredienser:


2 pers

  • 900g kyckling
  • ca 7 stora potatisar
  • 100g broccoli
  • 1 paket champinion sås
  • 200g lökringar
  • curry
  • chili
  • peppar
  • chyenne peppar
  • 2 pressade vitlöksklyftor

Tillagning:

Sätt på ungnen på 225 C och börja koka potatisen. Skär kycklingen i lagom stora bitar och stek den på ganska hög värme. Krydda enligt mina förslag eller eget tycke och häll på broccolin. Låt broccolin blir uppvärmd ! Sätt in lökringarna i ungnen, låt dem vara där i 15 min, vänd dem efter halva tiden. Koka upp såsen  och låt sjuda i två minuter, sen är det klart! Bara att servera, har gärna någon god dricka till :D




Kommentarer
Postat av: ♥Jenny Forsberg♥- Min kamp mot min vikt.

OKI Allt bra?

2010-03-08 @ 23:01:56
URL: http://forsbergjenny.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Oj vad gott det där såg ut :D

2010-03-09 @ 08:50:03
URL: http://mikaelafranzen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0